петък, 7 март 2014 г.

1284.МАЛКИЯТ ПРИНЦ И РОЗАТА...С КОМЕНТАРИ ПО ФЕЙСБУК




"Езикът на любовта превръща мрака в светлина."-Петър Дънов
-------
На моя Тим Скайлер, мъжът-светлина!
-------------
Лудо ветровете се въртят -
всички до един са полудели.
Малък принц живее в лунен свят,
сам-самичък в пясъците бели.
Свойта РОЗА страстно търси той -
цветето на СКРИТИТЕ НАДЕЖДИ.
Скитайки сред звездния безброй,
сляпо вярва в любовта безбрежна.

ПРИПЕВ:
КОЙ СЪНУВА ЗЛАТНА СВЕТЛИНА?
КОЙ ПРИСТЪПВА ТИХО СРЕД ЗВЕЗДИТЕ?
КОЙ ТЪГУВА САМ И НЕПОЗНАТ?
КОЙ ЗА СВОЙТА РОЗА ТЪЖНО ПИТА?

Любовта самотно чака там,
дето нищо думите не значат.
Там мълчи вълшебното sesame 
пред вратите в замъка на здрача.
Лудо ветровете се въртят -
всички до един са полудели.
С теб сме се родили в малък свят,
но във нас са звездните предели!

ПРИПЕВ:
ЧАКАХ ДЪЛГО ТВОЙТА СВЕТЛИНА...
АЗ СЪМ МАЛКА РОЗА СРЕД ВСЕМИРА.
ВСЕ СЪНУВАХ ПРИНЦА НЕПОЗНАТ,
КОЙТО МЕН ВЪВ СЕБЕ СИ НАМИРА!
---
Вярвай, скъпи, мен ме има!

-----
РАЗГОВОР НА ЧАША КАФЕ МЕЖДУ ПРИЯТЕЛИ...
МАРИ ХИГЕЛС:
ДОБРО УТРО НА ГРУПАТА НА ВЛЮБЕНИТЕ В ЖИВОТА!
ЕТО ГО МАЛКИЯТ ПРИНЦ, ЗА ДА НИ РАЗКАЖЕ, ДОКАТО ПИЕМ СУТРЕШНОТО СИ КАФЕ, КАК Е ТАМ НА СЕДМОТО НЕБЕ И КАК Е ОТКРИЛ СРЕД ЗВЕЗДНИЯ БЕЗБРОЙ ТОЧНО РОЗАТА НА СВОИТЕ МЕЧТИ...
ПРИЯТЕЛИ, ПОЗДРАВЯВАМ ВИ С ЕДНА ПЕСЕН, КОЯТО СЪМ ПОСВЕТИЛА НА МАЛКИЯ ПРИНЦ И НА НЕГОВАТА ЕДИНСТВЕНА И НЕПОВТОРИМА ЛЮБОВ.
НЕКА ДЕНЯТ ВИ ДНЕС ДА БЪДЕ НАЙ-ВЛЮБЕНИЯТ ДЕН!

ГЕОРГИ Д.
Ухаааа...Де тоя късмет, мила!!!
Аз съм беззъб змей и фъфля!!! Коя ли ще ме хареса???

МАРИ:
-Ха-ха-ха...Беззъб?...Сложи си протезите, де! Или още си сънен и не знаеш къде са?

ЕЛИЗАБЕТ:
- Добро утро, Мари! Добро утро на всички на нейната стена, където се зареждаме не само със светлина за сърцата и душите ни!!! Мари, мога ли да си поръчам зелен чай с 2 сметанки, мила? Не си падам по кафенцето...А на кафеджиите - да ви е сладко, приятели!!! Да се влюбваме по-често, няма да е лошо. Но когато си открил човека до себе си, освен да поддържаш тази любов, друго няма нужда да правиш...Така мисля, а и животът ми го показва всеки ден...

МАРИ:
- Келнер, моля един двоен зелен чай за най-чаровната музикантка на света...И две сметанки към него...Ели, днес келнерът е лично МАЛКИЯТ ПРИНЦ...Каква чест,а? В деня на голямото влюбване ни обслужва самата любов.

ЕЛИЗАБЕТ:
-Еееее, че ми хареса това за голямото влюбване!...Оооо...каква благословия ми е отправена, Мари, че лично той ме обслужва?!? Това е най-любимата ми книжка и винаги съм се чудила защо образователната ни система още в началните класове я дава за прочит на дечицата, които не биха могли да разберат скритите послания на Екзюпери...

МАРИ:
- И на мен тази книжка ми е пътеводител в живота...Виждаш ли колко са ни сродни предпочитанията? Ще дойде време и посланията на Екзюпери ще се изучават в горните нива на училището като висша мъдрост. Щом всички го искаме, децата ще станат толкова интуитивни, че непременно ще разкодират мъдростите на великия писател, бащата на "Малкия принц"...

ЕЛИЗАБЕТ:
- От твоите уста в божиите уши, Мари!...Но малко се съмнявам, като гледам как младите ги завладява неграмотността, като гледам безхаберието и чалГисването...За да бъде разбран Екзюпери, трябва тънка чувствителност на възприятията и нежна душа...Ще трябва мноооооого да се постараем не само двете с теб...и не само тук трябва да се говори и пише...Семейството - там е проблемът на днешното ни общество! Но къде отидох - започнахме с твоята прекрасна сутрешна покана, а се разфилософствах...Раничко е още за това, а?!?

МАРИ:
- Не, не е излишно това задълбочаване, мила. Нали затова темата ни е ЕКЗЮПЕРИ? Аз имам вътрешната убеденост, че ще дойде време и този писател ще се изучава задължително, оставяйки следи в душите на най-мъдрите сред децата. Няма значение, че малко от младите хора го разбират. Но пък те ще бъдат факленият огън в мрака на живота, миличка. Не се отчайвай от днешното ниско ниво на масовата духовност...

ЕЛИЗАБЕТ:
- Екзюпери и сега се изучава задължително, Мари! Но в неподходяща възраст...според мен...Но пък, кой знае - може точно тогава, в най-ранните години да е най-сензитивното време за посяване на семената на добродетелите, които Екзюпери изповядва чрез своите герои?!? Аз по природа съм оптимист, така че...

МАРИ:
- Имах предвид да се изучава задължително и в гимназията, дори в университетите...

ГЕОРГИ Д.
- Айде, големият принц е буден вече! Атакааааа...Кой ще се влюбва в мене дами????
Благодаря, Елизабет!!! Защо ли ми се струва, че си от мойта кръвна група?

МАРИ:
- Ти пратеник на Екзюпери ли си, драги? А РОЗАТА, която всички обичаме - тя къде е?

ГЕОРГИ Д.
- Дааа...Всичко е на линия... Искаме романтика, сестро...Дълбаете в сериозните теми и то на дълбоко....Дай по-отгоре, та да стане весело!!!

ГАЛЯ Я.
- Една от най-красивите истории...

ГЕОРГИ Д.
-Класиката си е класика...Ама твойта аудитория,Мари, е доста притеснителна!!!!
Хора, изживейте момента сега, защото той след малко ще е минало...Отворете душите си и се радвайте на утрото от сърце...

АНЯ
- Малкият принц е срещнал своята РОЗА, но е срещнал и Лисицата, която успял да опитоми!...Най-хубавите неща на този свят са невидими за очите - те се виждат със сърцето!...Дали ако всички се научим да виждаме невидимото със сърцата си, този свят ще стане по-добър?...Уверена съм, че е така! Благодаря за Малкия принц, Мари!

МАРИ
-Оооооо...страхотно мнение, Аня! Мъдро, дълбоко, искрено, крилато...Благодаря, миличка! Споделям всяка една твоя думица. Наистина е опитомил Лисицата, която е вътре във всеки един от нас. Светлината е неговата вълшебна пръчица за опитомяване. Светлината с нейните хипнотични свойства...
Ето го например нашият Малък-голям принц Джордж...Той като един истински психолог очевидно отдавна е овладял хипнозата на словото, затова наляво и надясно опитомява лисици...Много е добричък...душица е и е истински приятел! Учи ни как да търсим и да се доверяваме на веселите моменти в живота...Защото смехът е здраве. Нали, Жоржи?

ГЕОРГИ Д.
- Точно така, Мари...Благодаря за топлите думи, с които ме описа!!!Да, във всеки един от нас дреме един лисунгер, на който се поддаваме! Но във вселената всичко върви по две...Лисицата - олицетворение на пошлото...Добрият принц - носителят на светлината...Сами трябва да изберем чия ръка да хванем...Аз избирам ръката на смеха...Тук трябва да кажа, че съм голяма лудетина...
Аня, очарован съм!...

МАРИ
-Да живее смехът и всички, които го създават!!! Без смях не бих могла да съществувам...А ако имаш един такъв усмихнат Жорж към своя списък с приятели, си е чист късмет...Ти какво мислиш за ролята на смеха в живота ни, мила Аня?

ГЕОРГИ Д.
- Айдееее...станах вече светия!!! Марииии, целият съм червен от срам!!!

МАРИ
- Ха-ха-ха... Дали всички светии се изчервяват от срам като тебе, Жоржи?...Няма от какво да се срамуваш, момче! Да караш хората да се смеят, това е нещо красиво...

ДИАНА ЛУНА:
-Красота и любов, Мари! С грейнали усмивки по лицета...

МАРИ
-Да, мила Ди!...Светът изглежда красив, когато хората са усмихнати и радостни!...

ДИАНА Л.
- Защото си...светлина!...Как няма да ти се радваме?!...

МАРИ:
- Днес имам повод да съм истински весела...Защото много от лисиците, които познавам, вече се превърнаха в безобидни пухкави зайчета...

ГЕОРГИ Д.
- А такааааа...Вържете лисунгеритеееее!!! И нека бъде светлина!...

ДИАНА Л.
- Е, миличка, винаги ще го има различното...Всички са УЧИТЕЛИ в нашия живот. И ни учат какви трябва да бъдем и не трябва да бъдем! Да си отговарят пред когото трябва тези "лисици и зайчета". Техен си е проблемът, ако не носят светлина и любов, нали?

СВЕТЛА Б.
-Обожавам философията на Малкия принц! С пожелание, Мари, да изживееш един прекрасен юнски ден!

МАРИ
- Благодаря, Светличка! И на теб ти пожелавам Малкият принц да ти донесе с пълни шепи от звездната любов!!! Радвам се, че и ти се прекланяш пред гения на Екзюпери! Сърдечен поздрав!

Мила Ди! Благодаря ти за милите думи по-горе! Различните, които са с образи на лисици и зайчета, винаги ще ги има - права си. Но важното е да отключваме красивото съдържание в душите им, за да спрат да пречат на духовното израстване на света. Прекалено агресивни бяха, прекалено много жертви взеха...Но добре, че знаем закона за вселенската хармония, който винаги ни тласка към равновесие. Затова не се отчайвахме през годините, нали?

АНЯ
- Не мога да се меря с теб, Мари, но ще кажа нещо за смеха! Смехът ни е даден, за да ни подскаже, че в този свят животът има нужда и от радост. Човек трябва да улови радостните мигове дори, когато му е тъжно! Смях през сълзи от нещо много весело. Смях през сълзи, когато много те наранят, но, макар че душата ти плаче, ти се смееш - не искаш да им покажеш колко те боли! Смях през сълзи, когато се чувстваш победител, а наградата получава този, който не я заслужава! И накрая - смях през сълзи за всичко онова, което се случва с милата ни родина!
Казват, че Ада имал девет кръга, но аз се питам какво ли има зад деветия?...Дали от там не започва онова съвършенство и хармония, които всички наричат Рай?

МАРИ
- Еееее...невероятно силно изказване,мила!!! Благодаря ти! Ти си с много дълбока и нежна чувствителност! Имаш рядък талант, умееш да говориш със сърцето си и да докосваш сърцата!
Ето, заради такива българи като теб отказах да остана някога в чужбина, когато искаха да ме "купят" с предложенията си за много пари и с други житейски съблазни. Ето, затова е силна вътрешната ми убеденост, че моята родина е специална, че е светица и че ражда специални хора като теб. Ето, затова започнах своите 17 дена пълен глад и така принудих ония костюмирани властници от Германия да ме заведат на самолета и да ме върнат у дома!
Благодаря ти, Аня, че те има и че се докоснаха лъчите на нашите две вселени! Желая ти да останеш вярна на светлината в себе си и мъдро да преодоляваш клопките на злите сили, заложени по пътищата на съдбите ни. Вярвам, че си силна - личи си отдалече. Да, смехът ни спасява от натрупаните разочарования и от тъгата, която ни атакува... Смехът върши чудеса за нас...Точно за това единственият и незаменим,  великият Чарли Чаплин ни завеща една от най-мъдрите сентенции на всички времена: СВЕТЪТ Е ОЦЕЛЯЛ, ЗАЩОТО СЕ Е СМЯЛ!

Няма коментари:

Публикуване на коментар