четвъртък, 5 юли 2018 г.

1525.ОТКРИХ ТЕ ТУК, ПРИ ИЗГРЕВА НА ПЛАЖА /5 юли, 2018/



На теб, всеотдайно море!...
------
С милувка поздравих те рано, рано...

Усетих пламък в твоите очи.
И се почувствах птица свръх огряна
от най-вълшебните за мен лъчи.
И слях се с твойта сила, командоре!
Божественото в тебе долових...
Не искам, скъпи, да се преповторя,
но ти си синевата в моя стих.
Зад облаци сърцето ти изгрява
със своя най-величествен копнеж.
А въздухът, наситен с незабрава,
целува всички чрез покоя свеж...
И в оня миг, омаяна от тебе,
усетих мисли с волен светоглед.
А моят мир,  върховно преобсебен,
се взря нагоре...после и напред...
Безкрайно съм те търсила, поете,
но срещах само чуждите следи.
И ето днес пред погледа ми светна...
Прозрение в простора се роди!

Открих те тук, при изгрева на плажа,
където ми изпращаш стих след стих...
Ела, море, до мен...Ще ти разкажа
как ме зовеше с глас небесно тих.
Как нищо, нищичко не чувах друго,

освен зова на твоите вълни.
От тях разбрах, че ти си мойто чудо
и чух: "Любима, аз съм!...Остани!"

5 юли, 2018, 6,21ч., четвъртък, Варна, рожден ден на Дора Габе...

Няма коментари:

Публикуване на коментар