неделя, 25 юли 2010 г.

682. МАГИЯТА НА ЛОРЕЛАЙ /23-ти май/


Великият немски поет Хайнрих Хайне написва поемата
"Лòрелай", в която духът на една мъртва девойка се
появява редовно на висока скала, с образа на чудно
красива русокоса нимфа. Тя пее тъжна песен - зов
към нейния любим, който след смъртта й е останал
в друго измерение.
Лодкарите, плаващи наблизо, се омайвали от
хипнотичната мелодия и, забравяйки да управляват
лодките си, се разбивали в скалистия бряг.
Поемата на Хайне може да прочетете в интернет.
------------------------------------------

Кой ме вика? Кой ме мами
с тъжна песен във зори?
Кой с магия завладя ме?
Кой с копнеж ме покори?
Кой ме тласна вдън морето?
Кой ми праща стръмен бряг?
Карма хитра и проклета,
с глас красив, измамно благ?
Или Лòрелай, която
на скалата заблестя?
С красота, измамно златна,
тя излъчва пустота
насред страстно юлско лято.
Властваща над сили зли,
ледени прокоби мята,
удря лодките в скали.
Но се справи любовта ни
с призрачната Лòрелай.
Край на песните измамни!
На загробването - край!

23.05.1993, 10ч.30мин.

Няма коментари:

Публикуване на коментар