четвъртък, 12 август 2010 г.

773. ТОСКА И КАВАРАДОСИ /2-ри август/


Проклета ревност!...Тòска се стопява -
превръща се на точка, после - в нищо.
Трагедията е хилядоглава.
Смъртта се киска. Мракът дебне хищно.

Небето гледа питащо дълбоко.
Скован от студ, лежи Каварадòси...
А аз се лутам - птица без посока,
подвластна на разплакани въпроси...

Небе, галù ме със усмивка мила!
Спусни ми чудесата си, които
спасяват чувствата от грозни сили,
по-грозни от проклятие сърдито.

На клада вързали са волността ми,
защото явно се боят от нея.
А нощем съскат студоносни драми,
напомнящи за страстите в бордея.

Излъчват ревност веди чернокоси,
разголени, флиртуващи с кумири.
А аз съм там - при любовта на Тоска,
която днес не бива да умира!

2.08.1993, 12ч.20мин, Илинден.
------
Операта "Тоска" от Пучини разкрива
трагедията, нахлула в любовта между Марио
Каварадоси /художник/ и неговата ревнива
любима - Тоска. Развръзката на историята
е ужасна : Тоска убива с нож полицейския началник
Скàрпия, заради подлостта му; войниците разстрелват
Марио; самата тя, в отчаянието си, се хвърля
от крепостната стена и загива.
И цялата тази трагедия е следствие от
ревността на Тоска!

Няма коментари:

Публикуване на коментар