понеделник, 16 август 2010 г.

816. ОЛТАРЪТ Я ПОЗНА ! /8-ми септември/





КЪМ ПРАГА НА НАЧАЛОТО ПРИСТЪПИ
ЖЕНАТА В БЯЛО - ЗВЕЗДНАТА ЖЕНА.
СРЕД ТИШИНАТА СЕ ПОНЕСЕ ТРЪПКА.
КРИСТАЛ ПРОБУДЕН НЕЖНО ЗАЗВЪНЯ.

СТОЕШЕ ТАМ - ПРОЗРАЧНА И ЕФИРНА...
ВЕЛИК МОМЕНТ! - ОЛТАРЪТ Я ПОЗНА!
И ШЕПОТ Я ПОСРЕЩНА С ДЪХ НА СМЍРНА.
КРИЛА РАЗТВОРИ БЯЛАТА ЖЕНА.

САМАТА БЛАГОСТ, В УТРО ПРЕРОДЕНА,
СТОПИ ЛЕДА, НАРЕЧЕН САТАНА.
И СВЕТЛИНАТА ПАДНА НА КОЛЕНЕ
В НОЗЕТЕ НА ВСЕВЕЧНАТА ЖЕНА!

8.09.1993, 7ч.30мин.
-----
1. Днес е Рождеството на Света Богородица.
2. На 8.09.1779г. в Мичиган /САЩ/
е родена Мари Хигелс. Нейният любим -Тим Скайлер
е роден на 14.11.1776г. Сега и двамата
са преродени в България.
3. Точно на 8-ми септември, 1978г. се запознах
с Дора Габе - отидох ѝ на гости с красив букет
и с едно стихотворение, което бях посветила на нея:

ПРЕДИ БУКВАРА ОЩЕ ДА ОТВОРЯ,
АЗ СРИЧАХ ВЕЧЕ СТИХОВЕ ПОЗНАТИ.
БЯЛ АНГЕЛ КАЗВАШЕ МИ: -ЛЕЛЯ ДОРА
ГИ Е НАПИСАЛА ЗА ВАС - ДЕЦАТА...
СЕГА, КОГАТО ВЕЧЕ СЪМ ГОЛЯМА,
ПРОЧЕТОХ ПАК ЗА "КАТЕТО И ДЖОРИ".
ВИДЯХ ГИ КАК ИГРАЕХА НА "ДАМА"
И СТИХЧЕ ПОСВЕТИХ ИМ, ПОСЛЕ ВТОРО...
НЕ ТЕ ПОЗНАВАМ, ПОЕТЕСО МИЛА,
НО ТИ МИ ВДЪХНА ОБИЧ КЪМ ДЕЦАТА.
ТАКА МИ ДАДЕ ЧАСТ ОТ СВОЙТА СИЛА,
ДА ПЕЯ ПЕСЕНТА, ОТ ТЕБЕ ПЯТА...

Няма коментари:

Публикуване на коментар