неделя, 22 ноември 2009 г.

36. ПРЕД ГРОБА НА БАЩА ТИ /8-ми септември/




На Свилен Бойчинов
!
-----
И тръгнахме към здрача на живота.
Посрещат ни в шпалир банални грижи.
За кой ли път /навярно е за стотен/
усещам, че минутите се нижат.
А бяхме с тебе скорости открили -
от изгрева към залеза на времето.
Не търсехме от съвестта закрила,
повярвали в мечтите на големите.
Затуй се втурнахме по две пътеки,
за да избегнем ямите по пътя.
Защо се спря? Защо дъхът ти секна
пред купчина гранит с портретче мътно?
В мълчанието ти нощта се спусна,
за да обсеби твоя поглед ясен.
И аз видях по белите ти устни,
как в нищото зовеш без глас баща си.
Сега сме други - крием се от риска.
Притеглят ни с неверни килограми.
Ти караш "Лада", аз съм стих умислен.
Как страшно е, любов, като те няма!

8.9.1978г.
----
1.Ден на Света Богородица.
2.На 8.09.1779г. е била родена в Мичиган
Мари Хигелс, преродена днес в България.
3.Свилен - ученическата ми любов от Плевен, техникума
/платонична, разбира се/.

Няма коментари:

Публикуване на коментар