петък, 13 ноември 2009 г.

31. ГОЛГОТАТА НА ПОЕТА /2-ри ноември/




В памет на Яворов- голямата любов на Д.Габе
!
--------------------
И пак тълпа! И пак вбесени псета!
Омраза изкривява устни сини.

Проклета нàпаст! Триж да е проклета!
Как трудно ми е, да говоря, сине!

Самотен изстрел. Студ. И нощ настана.
Проблясва мисъл: "Май, че се размина!"

Мълчи безкраят. Зейва страшна рана.
За Яворов недей забравя, сине!

Чернеят дни. Изкиска се съдбата.
Небесен вопъл в камък е застинал.

Нощта е злобна, луда и зъбата.
Във Яворов търси Агнèца, сине!

2.11.1992, 19ч.15мин.
--------
Написах документална книга, съдържаща
интервютата ми с Дора Габе, чиято секретарка бях.
Това са спомените на 97-годишната писателка
през последната година от живота ù, които включват :
любовта ù с Яворов, кореспонденцията между двамата
влюбени, обстоятелствата около брака ù с Боян Пенев,

семейните им контакти по-късно с младоженците Лора и Яворов и пр.
Всичко разказано от голямата българска поетеса пред мен,
е потвърдено с архивни материали. Книгата излезе от печат
през 1995 г., със заглание "ТЪЖНИТЕ ОЧИ НА МИНАЛОТО.
ДОРА ГАБЕ РАЗКАЗВА" /виж стр.74, 101 и 102 в блога/.
Там авторството ми носи псевдоним Мария Михаил.

Няма коментари:

Публикуване на коментар