четвъртък, 10 декември 2009 г.

107. СИЯНИЕТО НА РОЖДЕСТВО ХРИСТОВО В НАС... /25 - ти декември/




Най-сетне Рождеството ни пречисти!...
Проблемите надвихме, общо взето...
Днес храмът в нас излъчва Божи мисли.
Днес ореолно добротата  свети.
Роди се огън, злото да изгаря.
Роди се силата с огряни чувства.
Роди се съвестта в души олтарни.
Роди се благослов насред покруси.
През сълзи светлината се прекръсти,
научи ни да месим звездни пити.

Свирѝ, гайдарю, нов морал разпръсквай!...
Да сме добри, напук на злото скрито!
Днес любовта е птица пътеводна,
родена в пепелта на мрачно време!
Към светлите пространства тя ни води,
да ни направи силни и големи!


25.12.1992, 20ч.30мин.
---------
Птицата, родена от пепелта се нарича ФЕНИКС - символ на вечния живот.

Тази елхичка има интересна история. Днес, 23.12.2011, преди обяд отидох 

да напазарувам някои допълнителни неща за празника. Минавайки 
покрай базар за елхи, се загледах в тях и си помислих:"Боже, колко са 
красиви!"...Не попитах колко струват, защото нямах намерение
 да купувам. В същия момент един от продавачите ме догони и усмихнато 
ми подаде една много красива елхичка : ПОДАРЯВАМ ВИ Я! - каза той. 
Възкликнах: О, но как така?...Благодаря, трогателно е от Ваша страна...
Никой досега не ми е подарявал точно коледно дръвче! Благодаря Ви!...
Истински бях развълнувана. Не съм мислила да купувам, защото за

празничната маса в дома на моя любим съм приготвила букет от 
борови клонки в златна ваза, които украсих символично...
Най-интересното е, че докато носех малкото дръвче към къщи, ме спряха
 3 жени и ме питаха за цената. На една от тях ѝ разказах какъв 
сюрприз ми е направил продавачът. Явно  свише е решено да си 
украся цяла елхичка, за да подавам по този начин ЖИВА ВОДА 
 на всички хора, украсили коледно дърво за Бъдни вечер -
главно семейства с деца - нали се прави тази традиционна иглолистна 
красота в дома, за да се радват дечицата?...

Няма коментари:

Публикуване на коментар